11.11.2025
Hallituspartnerit Itä-Suomi ry ja Pohjois-Karjalan kauppakamari toteuttavat parhaillaan EU:n osarahoittamaa hanketta, joka tarjoaa Pohjois-Savon, Etelä-Savon ja Pohjois-Karjalan mikro- ja pk-yrityksille sekä kolmannen sektorin liiketoimintaa harjoittaville organisaatioille konkreettista apua ja sparrausta yritysten tärkeimmän kilpailuedun – asiakkaille tuotetun arvon kehittämisessä.
Asiakasarvoanalyysi on noin kahden tunnin luottamuksellinen keskustelu, jossa kokenut hallitusasiantuntija käy läpi yrityksen edustajien kanssa läpi mikä on yrityksen tärkein kilpailuetu eli asiakkaille tuotettua arvo ja miten sitä mitataan, kehitetään ja johdetaan. Analyysejä on tehty Itä-Suomessa jo yli 180 yritykselle erinomaisin palauttein. Tapaamisen jälkeen yritys saa kirjallisen loppuraportin, joka sisältää konkreettisia parannus- ja toimenpide-ehdotuksia.
Analyysitapaamisessa on hyvä olla useampi yrityksen edustaja, mielellään sekä johtoryhmä- että hallitustasolta. Aktiivinen hallitustyö ei ole kuitenkaan edellytys analyysille – analyysejä on tehty myös kasvu- ja kehittymishaluisille yksinyrittäjille. Analyysejä tehdään kaikille toimialoille. Analyysi ei maksa yritykselle mitään, de minimis -tukea se kerryttää tuhat euroa. Palvelu on saatavissa kesäkuun 2026 loppuun saakka.
Hankkeeseen kuuluva viidestä lähipäivästä, yritysten keskinäisestä sparrauksesta sekä oman asiakasarvon kasvupolkusuunnitelmasta koostuva valmennus alkaa viimeisen kerran tammikuussa 2026.
Tervetuloa mukaan!
